Sveiki atvykę į „The Coca‑Cola Company“ istoriją

1880–1889

„Skanu ir gaivu“


Kaip ir dauguma žmonių, kurie pakeičia istoriją, Johnas Pembertonas, vaistininkas iš Atlantos, buvo įkvėptas paprasčiausio smalsumo. Vieną popietę, jis sumaišė kvapnų, karamelinės spalvos skystį, ir nunešė jį į šalia esančią „Jacobs’“ vaistinę. Čia į mišinį buvo įpilta gazuoto vandens ir juo pasidalinta su klientais, kurie sutiko, kad ragautas gėrimas yra tikrai ypatingas. 

 

1886: Gegužės 8 d. „Coca‑Cola“ yra sukuriama Johno S. Pembertono ir patiekiama „Jacobs'“ vaistinėje. Tais metais yra parduodama devynis gėrimus per dieną. Kompanijos buhalteris, Frankas Robinsonas, pavadina gėrimą „Coca‑Cola“, ir manydamas, kad dvi „C“ raidės atrodys patraukliai reklaminiuose skelbimuose, Spenserio šriftu nupiešia dabar gerai žinomą logotipą. Pirmoje laikraščio reklamoje „Coca‑Cola“ pavadinama „Skaniu ir gaiviu gėrimu“. 

1887: Kuponai pirmą kartą panaudojami reklamuojant „Coca‑Cola“. Johnas Pembertonas užregistruoja „Coca‑Cola sirupo ir ekstrakto pavadinimo patentą JAV Patentų ir prekių ženklų biure. 

1888: Asa Candleris perima „Coca‑Cola“ formulės ir patentų kontrolę iš Johno Pembertono ir jo partnerių. 

Lorem ipsum

1890–1899

„Puikus vasaros arba žiemos gėrimas“


„The Coca‑Cola“ Spenserio šriftu nupieštas prekės ženklas įregistuojamas JAV Patentų ir prekių ženklų biure. Pastatomas pirmas statinys, skirtas „The Coca‑Cola Company“. Kompanija sparčiai plečiasi ir persikelia į didesnes patalpas dar penkis kartus per ateinančius 12 metų. 

 

1891: Asa Candleris reklamai pirmiausia naudojo kalendorius. A. Candleris taip pat pardavinėjo ir burnos skalavimo skystį, bet nuo 1892-ųjų visą savo dėmesį skyrė išskirtinai tik „Coca‑Cola“. 

1892: Asa Candleris, kuris pradėjo tvarkyti „The Coca‑Cola Company“ perėmimo dokumentus dar 1888-aisiais, finalizuoja savo pirkimą ir prijungia „The Coca‑Cola Company“ prie „Džordžijos korporacijos“. Reklamai yra skiriamas 11 tūkst. dolerių biudžetas.

1893: „The Coca‑Cola“ Spenserio šriftu nupieštas prekės ženklas įregistuojamas JAV Patentų ir prekių ženklų biure. Kompanijos antrame metiniame susitikime yra sumokami pirmieji dividendai investuotojams. 

1895: Metiniame pranešime Asa Candleris paskelbia, kad „Coca‑Cola“ yra parduodama ir geriama kiekvienoje valstijoje ir teritorijoje Jungtinėse Amerikos Valstijose. 

1896: Pirmą kartą reklamos tikslais panaudojamos gėrimų urnos ir laikrodžiai.

1898: Pastatomas pirmas statinys, skirtas „The Coca‑Cola Company“. Kompanija sparčiai plečiasi ir persikelia į didesnes patalpas dar penkis kartus per ateinančius 12 metų. 

1899: Asa Candleris perduoda teises išpilstyti „Coca‑Cola“ į buteliukus didžiojoje JAV dalyje Benjaminui F. Thomasui ir Josephui B. Whitehead iš Čatanugos, Tenesio valstijos, už 1 dolerį. Čatanuga tampa pirmuoju miestu, kuriame „Coca‑Cola“ pilstoma į buteliukus pagal sutartį.  

Lorem ipsum

1900–1909

„Labiausiai gaivinantis gėrimas pasaulyje“


Antroji vieta, skirta gėrimo pilstymui į buteliukus pagal 1899-ųjų sutartį, atsidaro Atlantoje. Nacionaliniuose žurnaluose pasirodo pirma „Coca‑Cola“ reklama. Išpilstymo į buteliukus procesai prasideda Kanadoje, Kuboje ir Panamoje, kurios tampa pirmomis trijomis šalimis už JAV ribų, pilstančiomis „Coca‑Cola“ į buteliukus.

 

1900: Muzikos atlikėja Hilda Clark tampa pirmąja įžymybe, kuri pasirodo skirtinguose reklamos formatuose, tarp kurių yra ir padėklai, plakatai ir net knygų skirtukai. Antroji vieta, skirta gėrimo pilstymui į buteliukus pagal 1899-ųjų sutartį, atsidaro Atlantoje.

1901: Reklamos biudžetas pirmą kartą peržengia 100 tūkst. JAV dolerių ribą.

1903: Pirmą kartą surengiamas „Coca‑Cola“ pardavimų personalo suvažiavimas.

1904: Nacionaliniuose žurnaluose pasirodo pirma „Coca‑Cola“ reklama. Metiniai „Coca‑Cola“ pardavimai pasiekia 1 milijono galonų slenkstį. Lillian Nordica, žinoma operos dainininkė, pradeda bendradarbiauti su „Coca‑Cola“ ir pasirodo reklamoje šalies mastu 1905-aisiais metais.

1906: Išpilstymo į buteliukus procesai prasideda Kanadoje, Kuboje ir Panamoje, kurios tampa pirmomis trijomis šalimis už JAV ribų, pilstančiomis „Coca‑Cola“ į buteliukus. „D'Arcy“ reklamos agentūra pradeda 50-ies metų bendradarbiavimą su „The Coca‑Cola Company“. Tiesus buteliukas pirmą kartą panaudotas nacionalinėje reklamoje.

1907: Ant buteliukų pradedama naudoti deimanto formos popierinė etiketė. Pirmieji gazuotų gėrimų aparatai papuošiami girliandomis. Kompanija pradeda savo ilgalaikį bendradarbiavimą su sportininkais. Startuoja reklaminė kampanija, kurioje vaizduojami žinomi beisbolo žaidėjai.

1909: Pradedamas publikuoti „The Coca‑Cola Bottler“ žurnalas, kuris bus leidžiamas daugiau nei 80 metų. 

Lorem ipsum

1910–1919

„Pasimėgaukite stikline skysto juoko“

Atliepiant „The Coca‑Cola Company“ norus, Alexanderis Samuelsonas sukuria kontūrinio buteliuko prototipą, kuris yra patentuojamas „Root Glass Company“. Jis yra patvirtinamas „Bottlers’ Association“ ir tampa standartiniu buteliuku. Pirmosios išpilstymo gamyklos yra atidaromos Europoje Paryžiuje ir Bordo mieste. 

 

1911: Metinis „The Coca‑Cola Company“ biudžetas pirmą kartą perkopia 1 milijoną JAV dolerių.

1912: Pilstymas į buteliukus pradedamas Filipinuose, kompanija plečiasi į Aziją. 

1913: Kadangi kompanija išaugo, „Coca‑Cola“ platina 2300 didmenininkų ir 415 tūkst. mažmenininkų. Keli reklamos pavyzdžiai: 259,499 tūkst. JAV dolerių skiriama sienų dažymui, 11,011 tūkst. skiriama pieštukams, o 5,411 tūkst. – servetėlėms. 

1914: Asa Candleris paaukoja 1 milijoną JAV dolerių Atlantos Emorio universitetui ir taip pradeda kompanijos, kaip mokyklų rėmėjos, paveldo kūrimą. Šių metų kalendoriui duodamas „Betty“ (liet. – Betė) vardas. Šiame amžiuje pasirodo ir du kiti vardais pavadinti kalendoriai – „Ellaine“ (liet. – Elena) ir „Constance“ (liet. – Konstancija). Tai yra vieninteliai kalendoriai, kurių modeliams buvo suteikti vardai.

1915: Atliepiant „The Coca‑Cola Company“ norus, Alexanderis Samuelsonas sukuria kontūrinio buteliuko prototipą, kuris yra patentuojamas „Root Glass Company“. Jis yra patvirtinamas „Bottlers’ Association“ ir tampa standartiniu buteliuku.

1916: Asa Candleris atsistatydina iš kompanijos ir sudalyvauja sėkminguose Atlantos mero rinkimuose. 

1917: Išpilstymo į buteliukus procesai prasideda Guamo saloje. Prasideda „Raudonojo kryžiaus“ ir „Coca‑Cola“ bendradarbiavimas, kai kompanija ir išpilstytojai atidaro Pirmojo pasaulinio karo kraujo bankus.

1919: Pirmosios išpilstymo gamyklos yra atidaromos Europoje Paryžiuje ir Bordo mieste.  „The Coca‑Cola Company“ yra nuperkama grupės investuotojų, kurių lyderis yra Ernestas Woodruffas, už 25 milijonus JAV dolerių.

Lorem ipsum

1920–1929

„Troškuliui nesvarbus nei laikas, nei sezonas“

Šešių buteliukų kartoninės dėžutės pristatymas yra svarbi inovacija gėrimų industrijoje. Kartoninė dėžutė yra patentuojama sekančiais metais.

Debiutuoja dvi reikšmingos inovacijos: varpelio formos „Coca‑Cola“ stiklinė ir pirmas standartizuotas atviras šaldiklis.

 

1920: Teisėjas Oliveris Wendellis Holmesas parašo Aukščiausiojo Teismo sprendimą, kuriame nurodoma, kad „Coca‑Cola“ gėrimas yra „vienas toks, vienos kilmės ir gerai žinomas visuomenei“, taip pripažindamas kompanijos prekės ženklą. „The Coca‑Cola Company“ persikelia į savo dabartinę lokaciją Šiaurės prospekte (angl. – North Avenue), Atlantoje. 

1921: Pradedamas pirmasis leidinys darbuotojams  „The Friendly Hand“. Po trijų metų jį pakeičia „The Red Barrel“, kuris gyvuos 40 metų. Pirmasis reklaminio šūkio „Troškulys nepažįsta sezonų“ panaudojimas padeda „Coca‑Cola“ iš vasaros gėrimo tapti visais metų laikais populiariu gėrimu.

1923: Šešių buteliukų kartoninės dėžutės pristatymas yra svarbi inovacija gėrimų industrijoje. Kartoninė dėžutė yra patentuojama sekančiais metais. Robertas W. Woodruffas yra išrenkamas „The Coca‑Cola Company“ prezidentu, ir pradeda daugiau nei šešis dešimtmečius truksiantį vadovavimą verslui.

1925: Direktorių valdyba priima rezoliuciją, pagal kurią slaptas „Coca‑Cola“ receptas yra užrakinamas „Trust Company“ banko saugykloje Atlantoje. Reklamai pradedami naudoti ir lauko skelbimai.

1926: Suformuojamas „The Coca‑Cola“ Užsienio reikalų skyrius, kuris pradeda tiekti koncentratą užjūrio išpilstytojams. Šalys, kuriose prasideda gėrimų išpilstymas šiame dešimtyje, yra Belgija, Bermudai, Kinija, Kolumbija, Vokietija, Haitis, Italija, Meksikas, Nyderlandai ir Ispanija. 

1927: Kompanija pradeda finansuoti savo pirmą radijo programą pavadinimu „Viviana, „Coca‑Cola“ mergina“ (angl. „Vivian the Coca‑Cola Girl“)

1928: Kompanija pradeda savo ilgametį bendradarbiavimą su Olimpinėmis žaidynėmis, tiekdama gėrimus iš kioskų, esančių Amsterdame.

1929: Debiutuoja dvi reikšmingos inovacijos: varpelio formos „Coca‑Cola“ stiklinė ir pirmas standartizuotas atviras šaldiklis.

Lorem ipsum

1930–1939

„Geriausias draugas, kurį troškulys kada nors turėjo“

Norėdamas sukurti reklamą, kuri susietų „Coca‑Cola“ su Kalėdomis, menininkas Haddonas Sundblomas sukuria pirmą savo iliustraciją, kurioje Kalėdų Senelis sustoja išgerti „Coca‑Cola“. Tris ateinančius dešimtmečius, nuo 1931-ųjų iki 1964-ųjų metų, Sundblomas kurs paveikslėlius su Kalėdu Seneliu, kurie ilgainiui taps populiauriausiomis Šv. Mikalojaus interpretacijomis moderniame pasaulyje.

 

1930: Įkuriama „The Coca‑Cola“ Eksporto korporacija, kuri pradeda rūpintis „Coca‑Cola“ marketingu už JAV ribų. Grantlandas Rice debiutuoja „The Coca‑Cola“ radijo programoje.

1931: Norėdamas sukurti reklamą, kuri susietų „Coca‑Cola“ su Kalėdomis, menininkas Haddonas Sundblomas sukuria pirmą savo iliustraciją, kurioje Kalėdų Senelis sustoja išgerti „Coca‑Cola“. Tris ateinančius dešimtmečius, nuo 1931-ųjų iki 1964-ųjų metų, Sundblomas kurs paveikslėlius su Kalėdu Seneliu, kurie ilgainiui taps populiauriausiomis Šv. Mikalojaus interpretacijomis moderniame pasaulyje.

1932: „When You Entertain“, knygelė, sukurta žinomos autorės Idos Bailey Allen, siūloma pirkti už 10 centų. Per šešis mėnesius šio pramogų namuose vadovo parduodama 400 tūkst. kopijų. 

1933: Čikagos pasaulinėje mugėje pirmą kartą pristatomas automatinis gėrimų fontanas „The Dole Master“.

1934: Filmų žvaigždės – Jackie Cooper, Wallace Beery, Maurice Chevalier, Jean Harlow, Maureen O'Sullivan, Johnny Weissmuller ir Joan Crawford – pasirodo „Coca‑Cola“ reklamoje.

1935: Menininkas Normanas Rockwellas sukuria 1935-ųjų metų kalendorių „Out Fishin“. Rockwellas taip pat sukūrė iliustracijas yra 1931-ųjų, 1932-ųjų ir 1934-ųjų kalendoriams. Lettie Pate Evans prisijungia prie „The Coca‑Cola Company“ Direktorių valdybos. 

1936: Švenčiamas„Coca‑Cola“ 50-ies metų jubilietus. Menininkas N. C. Wyethas sukuria tų metų kalendorių.

1938: „Coca‑Cola“ pradeda prekybą Australijoje, Austrijoje, Norvegijoje ir Pietų Afrikoje.

1939: Robertas Woodruffas išrenkamas Tarybos pirmininku. Jis šias pareigas užima iki 1942-ųjų, o vėliau dar kartą nuo 1952-ųjų iki 1954-ųjų. Kompanijos prezidento pareigas jis užima nuo 1923-ųjų iki 1939-ųjų metų. 

Lorem ipsum

1940–1949

„Vienintelis dalykas, kuris prilygsta Coca‑Cola, yra Coca‑Cola“

„Sprite“ berniuko veikėjas pirmą kartą pristatomas reklamoje, kuris pristato, kad „Coca‑Cola“ ir „Coke“ yra du terminai, kuriais vadinamas tas pats produktas. 

„Coke“ tampa registruotu „The Coca‑Cola Company“ prekės ženklu.

 

1940: Knygėlės apie gėles, parašytos Laura Lee Burroughs, yra dalijamos vartotojams. Daugiau nei 5 milijonai knygelių pasiekia amerikiečių namus.

1941: Keliaujančios laboratorijos vyksta į skirtingas valstijas, kad užtikrintų, jog yra išlaikomi kokybės standartai išpilstymo gamyklose. Pristatomi pirmieji popieriniai „Coca‑Cola“ puodeliai.

1942: „When You Entertain“, knygelė, sukurta žinomos autorės Idos Bailey Allen, siūloma pirkti už 10 centų. Per šešis mėnesius šio pramogų namuose vadovo parduodama 400 tūkst. kopijų. 

1943: JAV vyriausybė pateikia prašymą, kad „Coca‑Cola“ būtų tiekiama kariams. Robertas Woodruffas pasižada parduoti kariuomenei „Coca‑Cola“ buteliuką už nikelį, nepriklausomai nuo to, kiek kompanijai kainuoja pagaminti gėrimus. Karo metu yra išsiunčiamos 64 nešiojamos gėrimų išpilstymo gamyklos į Aziją, Europą ir Šiaurės Afriką. Yra išskirstomi daugiau nei 5 milijonai „Coca‑Cola“ buteliukų. 

1945: „Cola“ tampa registruotu „The Coca‑Cola Company“ prekės ženklu.

1946: Buvo išleistas Haddono Sundblomo „Yes“ plakatas, kuris laimėjo įvairius dizaino apdvanojimus. Pirmasis kainos padidėjimas nuo įprastos 5 centų „Coca‑Cola“ kainos įvyksta Kalifornijoje. Kitose rinkose kaina kyla palaipsniui, pabaigiant dešimtmečių senumo „nikelio Cola“ tradiciją. 

1947: Garsus pramonės dizaineris Raymondas Loewy'as sukuria naują fontano dozatorių – „Dole Deluxe“. Pristatomas raudonas metalinis disko ženklas, kurio dydis  varijuoja nuo 12 iki 48 colių. Vėlesnėje ženklo versijoje naudojamos žinomas kontūrinis butelis.

1948: „Coca‑Cola“ pristatoma Egipte. Įspūdingas neoninis ženklas, kainuojantis 50 tūkst. JAV dolerių, sumontuojamas Atlantos centre. Jis kabo ten iki 1981 metų.

Lorem ipsum

1950–1959

"Tai, ko nori tu, yra Coca‑Cola"

„Coca‑Cola“ tampa pirmuoju produktu, pasirodžiusiu ant žurnalo „Time“ viršelio.Pirmieji karališko dydžio buteliai pasirodo JAV.

Neapolyje, Italijoje, pristatomas „Fanta Orange“ – pirmasis naujas produktas, kurį platina kompanija. Aromatizuotų gėrimų linija „Fanta“ į JAV atkeliauja 1960 m.

 

1950: „Coca‑Cola“ tampa pirmuoju produktu, pasirodžiusiu ant žurnalo „Time“ viršelio. Žurnalas nori, kad ant jo viršelio būtų Roberto Woodruffo nuotrauka, tačiau jis atsisako, argumentuodamas tuo, kad pats produktas yra vienintelis svarbus įmonės elementas. Pirmoji „Coca‑Cola“ televizijos reklama yra transliuojama Padėkos dienos proga per „CBS“ kanalo pusvalandžio trukmės specialųjį filmą, kuriame vaidina Edgaras Bergenas ir Charlie McCarthy.

1951: „The Coca‑Cola Company“ remia savaitinę radijo programą, kurioje dalyvauja operos tenoras Mario Lanza.

1953: „Coke time“, kuriame pasirodo populiarusis dainininkas Eddie Fisher, debiutuoja ir radijuje, ir televizijoje. Fisher laida buvo tokia populiari, kad kompanija išleido savo reklaminius įrašus su dainininko dainomis. Programa buvo transliuojama iki 1957 m.

1955: „The Coca‑Cola Company“ rinkodaroje pasitelkia afroamerikiečius kartu ir „Harlem Globetrotters“ komandą 1951 m., ir olimpinių žaidynių sportininkus Jesse Owensą ir Alisą Coachman 1953 m. Clarko universiteto studentė Mary Alexander tampa viena pirmųjų afroamerikiečių, pasirodžiusių spausdintoje reklamoje 1955 m. Pirmieji karališko dydžio buteliai pasirodo JAV. Be standartinių 6,5 uncijos butelių, vartotojai dabar gali įsigyti „Coca‑Cola“ gėrimų 10, 12, 16 ir 26 uncijų buteliukuose.Neapolyje, Italijoje, pristatomas „Fanta Orange“ – pirmasis naujas produktas, kurį platina kompanija. Aromatizuotų gėrimų linija „Fanta“ į JAV atkeliauja 1960 m.

1956: „McCann-Erickson, Inc.“ pakeičia „D’Arcy Advertising Company“  kaip oficiali kompanijos reklamos agentūra. Su „D’Arcy“ buvo dirbama 50 metų, pradedant dar 1906 m.

1957: Atominiame povandeniniame laive „Nautilus“ įmontuojamas specialus gėrimų pardavimo automatas. Pardavimo įranga turi būti specialiai suprojektuota taip, kad tilptų per laivo liuką. Pardavimai už JAV ribų sudaro apie 33 proc. pajamų.

1958: „The Coca‑Cola Company“ remia paviljoną Briuselyje vykstančioje pasaulio mugėje. Paviljone yra veikianti išpilstymo įmonė ir eksponatas, demonstruojantis „Coca‑Cola“ verslą visame pasaulyje.

1959: „Coca‑Cola“ dabar platinama 1700-ies išpilstytojų daugiau nei 100 šalių.

Lorem ipsum

1960–1969

„Tai tikra“

Vasario 1 d. pristatomas citrinų-laimo skonio gaivusis gėrimas „Sprite“. Išleidžiamas pirmasis bendrovės gaminamas dietinis gėrimas „TaB“. Jo pavadinimas pasirinktas naudojantis kompiuterio sugeneruota paieška, suteikiančia daugiau nei 300 tūkst. pasirinkimų. Pristatytas naujas grafinis „Coca‑Cola“ sistemos vizualas su raudonos ir baltos spalvų schema ir logotipu.

 

1960: Siekiant, kad „Coca‑Cola“ būtų lengviau nešiotis kartu, pristatomos plieninės 12 uncijų skardinės. „The Coca‑Cola Company“ įsigyja korporaciją „The Minute Maid Corporation“, įtraukdama į savo asortimentą ir sulčių gaminius. „Coca‑Cola“ remia nacionalinį vidurinių mokyklų dainininkų ir muzikantų konkursą „Talentsville USA“. Laimėtojas yra lyrinis sopranas iš Carrier Mills, Ilinojaus, kuris vėliau sėkmingai tęsia operos karjerą.

1961: Pirmojo pilnametražio filmo, kuriame rodoma „Coca‑Cola“, premjera. Billy Wilderio komedijoje „Vienas, du, trys“ aktorius Jimmy Cagney vaidina „Coca‑Cola“ išpilstymo gamyklos vadovą Vakarų Berlyne Šaltojo karo metu. Įmonė švenčia 75-ąsias metines. Nacionalinė išpilstytojų konvencija Majamyje pritraukė daugiau nei 4000 dalyvių, kurių didžioji dalis JAV išpilstytojai. Vasario 1 d. pristatomas citrinų-laimo skonio gaivusis gėrimas „Sprite“.

1963: Išleidžiamas pirmasis bendrovės gaminamas dietinis gėrimas „TaB“. Jo pavadinimas pasirinktas iš naudojantis kompiuterio sugeneruota paieška, suteikiančia daugiau nei 300 tūkst. pasirinkimų. Prasideda reklaminė kampanija „Viskas klostosi geriau su Coca‑Cola“. Per radiją populiarūs dainininkai, tokie kaip „The Supremes“, Ray Charlesas, Aretha Franklin, Janas ir Deanas, Roy Orbisonas ir „The Coasters“, sujungdami savo unikalius muzikos stilius, sudainuoja dainą. Televizijoje tokios įžymybės kaip futbolo žvaigždė Joe Namathas, dizainerė Anne Klein, golfo žaidėjas Arnoldas Palmeris ir džiazo vokalistė Barbara McNair remia „Coca‑Cola“.

1964: Niujorko mugėje „The Coca‑Cola Company“ paviljone yra sukurta ekspozicija pavadinimu „Global Holiday“, kuri lankytojus nukelia į šešias egzotines vietas. Paviljone taip pat pastatytas didžiausias pasaulyje karilionas – 610 varpų turintis instrumentas.

1965: „The Coca‑Cola Company“ ir gėrimų išpilstytojai remia pirmąją animuotą filmų juostos „Peanuts“ seriją „Charlie Brown Christmas“.

1966: Debiutuoja „Fresca“, citrusinių vaisių skonio gaivusis gėrimas be cukraus.

1968: Pristatomas negrąžinamas, kontūrinis buteliukas.

1969: Pristatytas naujas grafinis „Coca‑Cola“ sistemos vizualas su raudonos ir baltos spalvų schema ir logotipu. Naujas šūkis „Tai tikra“ tapo naujuoju prekinio ženklo „Coca‑Cola“ reklama.

Lorem ipsum

1970–1979

„Išgerk Coca‑Cola ir nusišypsok“


Pristatomas 2 litrų polietileno tereftalato (PET) buteliukas, kuriuo kompanija pradeda PET naudojimą pakavime. Pirmą kartą įsikeliama į Šiaurės prospekto  bokšto būstinę. „Coca‑Cola“ pradeda Specialiųjų olimpinių žaidynių rėmimą visame pasaulyje.

 

1970: „Dynamic Ribbon Device“ – raudonos ir baltos spalvos vizualas, vaizduojanti du greta stovinčius kontūrinius buteliukus – pristatoma visoje šalyje „Coca‑Cola“ pristato savo pirmąjį sportinį gėrimą „Olympade“, kuris parduodamas JAV. Ant pakuotės yra JAV olimpinio komiteto logotipas.

1971: Pirmą kartą pristatyta kaip radijo reklama, o vėliau sukurta kaip televizijos reklama, „Norėčiau nupirkti visam pasauliui Coca‑Cola“ tampa tarptautiniu hitu ir vis dar išlieka viena populiariausių „Coca‑Cola“ reklamų.

1972: Atidaromos pirmosios išpilstymo gamyklos Lenkijoje. Pristatomas „Mr. PiBB“

1975: Japonijoje pristatoma „Georgia Coffee“. Įkurtas „Coca‑Cola Collectors Club“, kurį sudarė 27 nariai. Šiuo metu klubo narių yra beveik 4000.

1976: „The Coca‑Cola Company“ ir Tarptautinė futbolo federacijos asociacija (FIFA) susitaria dėl pirmo rėmimo tarp kompanijos ir tarptautinės valdančios sporto organizacijos.

1977: Debiutuoja kalėdinė reklama „Žvakės“.

1978: „Coca‑Cola“ pasirašo grįžimo į Kinijos rinką susitarimą po beveik 30 metų. Pristatomas gaivieji gėrimai „Hi-C“. Pristatomas 2 litrų polietileno tereftalato (PET) buteliukas, kuriuo kompanija pradeda PET naudojimą pakavime.

1979: Pristatomas „Mello Yello“. Pirmą kartą įsikeliama į Šiaurės prospekto bokšto būstinę. Debiutuoja „Piktojo“ Joe Greene“ reklama. Ši reklama labai dažnai vertinama kaip geriausia visų laikų reklama. „Coca‑Cola“ pradeda Specialiųjų olimpinių žaidynių rėmimą visame pasaulyje.

Lorem ipsum

1980–1989

„Tu negali nugalėti jausmo“

„Coca‑Cola“ kontūrinis buteliukas tampa pagrindiniu filmo „Dievai tikriausiai pamišę“ akcentu. Rusijoje pradedamos išpilstymo operacijos. „Coca‑Cola“ tampa pirmuoju gaiviuoju gėrimu, vartojamu kosmose, kai erdvėlaivio „Challenger“ įgūla misijos metu išbando specialiai kosmosui sukurtą skardinę.

 

1980: „Coca‑Cola“ kontūrinis buteliukas tampa pagrindiniu filmo „Dievai tikriausiai pamišę“ akcentu.

1981: Robertas Gouizeta tampa „The Coca‑Cola Company“ pirmininku ir generaliniu direktoriumi. Kinijoje atidaroma pirmoji išpilstymo įmonė. Iki 2010 m. kompanija atidaro daugiau nei 40 išpilstymo įmonių šalyje.

1982: Įžymių žmonių pilname renginyje Niujorke pristatoma „Diet Coke“, kuri tampa pirmuoju prekės ženklų „Coca‑Cola“ bei „Coke“ papildiniu. „The Coca‑Cola Company“ įsigyja „Columbia Pictures Industries, Inc.“. Kol kompanijai priklauso kino studija, „Gandhi“ laimi Oskarą už geriausią filmą.

1983: „The Coca‑Cola Company“ tęsia ilgalaikę partnerystę su „The Walt Disney Company“, tapdama Tokijo Disneilendo rėmėja. Abi įmonės pasirašė pasaulinę rinkodaros sutartį 1985 m.

1985: Rusijoje pradedamos išpilstymo operacijos. Pirmą kartą per 99 metus pakeičiama „Coca‑Cola“ formulė. Produktas, plačiai pramintas kaip „New Coke“, sukėlė vartotojų protestą visoje šalyje. Gėrimas, pagamintas naudojant originalią formulę, pervadinamas į „Coca‑Cola Classic“ ir grąžinamas į rinką po 79 dienų. „Coca‑Cola“ tampa pirmuoju gaiviuoju gėrimu, vartojamu kosmose, kai erdvėlaivio „Challenger“ įgūla misijos metu išbando specialiai kosmosui sukurtą skardinę.

1986: Gegužės 8 d. Atlantoje surengiama šventė paminėti „Coca‑Cola“ šimtąsias metines. Sukuriamas „The Coca‑Cola Scholars Foundation“, kaip bendras kompanijos ir „The Coca‑Cola Bottlers’ Association“ projektas. Kompanijai priklausantys išpilstytojai ir kelios nepriklausomos išpilstymo grupės sujungiamos ir suformuojamas nepriklausomas išpilstytojas „Coca‑Cola Enterprises“ (CCE).

1989: Maskvos Puškino aikštėje debiutuoja pirmasis neoninis ženklas Sovietų Sąjungoje. Įmonė parduoda „Columbia Pictures“

Lorem ipsum

1990–1999

„Visada Coca‑Cola“

Nugriovus Berlyno sieną Rytų Vokietijoje pirmą kartą parduodama „Coca‑Cola“. Šimtmečio Olimpinės žaidynės rengiamos Atlantoje. „The Coca‑Cola Company“ įkuria „Coca‑Cola“ olimpinį miestelį, kad pralinksmintų gerbėjus. „The Coca‑Cola Company“ paskelbia apie 100 metų partnerystę su Nacionaline Krepšinio Asociacija (NBA).

 

1990: Nugriovus Berlyno sieną Rytų Vokietijoje pirmą kartą parduodama „Coca‑Cola“. „Underground Atlanta“ atidaromas „Coca‑Cola“ pasaulio muziejus, kurį iki 2007 m. kasmet aplankė vidutiniškai 1 milijonas žmonių.

1992: Pristatomas „Powerade“ ir paskiriamas oficialiu Olimpinių žaidynių gėrimu.

1993: Įmonė grįžta į Indijos rinką po to, kai 1977 metais pasirinko išeiti, vietoje to, kad atskleistų slaptąjį „Coca‑Cola“ receptą. Populiariosios „Coca‑Cola“ baltosios meškos pristatomos reklamoje „Šiaurės pašvaistės“. Pristatomas 20 uncijų kontūrinis PET buteliukas

1994: Atidaromos pirmosios išpilstymo gamyklos Vietname.

1995: „The Coca‑Cola Company“ įsigyja šakninio alaus prekinį ženklą „Barq's“

1996: Šimtmečio Olimpinės žaidynės rengiamos Atlantoje. „The Coca‑Cola Company“ įkuria „Coca‑Cola“ olimpinį miestelį, kad pralinksmintų gerbėjus. Sukuriama kontūrinių butelių folklorinio meno paroda su daugiau nei 50 buteliukų iš viso pasaulio, eksponuojamų Atlantoje per Olimpines žaidynes.

1998: „The Coca‑Cola Company“ paskelbia apie 100 metų partnerystę su Nacionaline Krepšinio Asociacija (NBA)

1999: „The Coca‑Cola Company“ įsigyja Peru gaivųjį gėrimą „Inca Kola“ ir „Schweppes“ didelėje dalyje rinkų visame pasaulyje.

Lorem ipsum

2000–2009

„Atvira laimė“

„The Coca‑Cola Company“ remia Olimpines žaidynes Australijoje, Sidnėjuje. Pristatomos „Simply Orange“ – ne iš koncentrato pagamintos sultys. Prancūzijos „Coca‑Cola“ 15 metus iš eilės remia „Tour de France“.

 

2000: „The Coca‑Cola Company“ remia Olimpines žaidynes Australijoje, Sidnėjuje.

2001: „The Coca‑Cola Company“ ir „Nestlé“ įkūria naują kompaniją „Beverage Partners Worldwide“, kurios produktas – paruošti vartojimui kavos ir arbatos gėrimai. Pristatomos „Simply Orange“ – ne iš koncentrato pagamintos sultys. „The Coca‑Cola Company“ prisijungia prie kovos prieš AIDS Afrikoje kartu su Jungtinių Tautų ŽIV / AIDS (UNAIDS) programa. Prancūzijos „Coca‑Cola“ 15 metus iš eilės remia „Tour de France“. „Coca‑Cola“ fondas ir „Coca‑Cola“ išpilstymo partneriai skiria 12 milijonų JAV dolerių nelaimės padariniams likviduoti po Rugsėjo 11-osios teroristinio išpuolio Jungtinėse Valstijose. Jungtinėse Valstijose pristatoma „šaldytuvo pakuotė“ – 12 gėrimų kartoninė dėžė, telpanti į šaldiklį. „The Coca‑Cola Company“ įsigyja „Odwalla Inc.“, aukščiausios kokybės šaldytų vaisių gėrimų gamintoją. „The Coca‑Cola Company“ ir „NASCAR“ pasirašo ilgametės rėmimo sutarties pratęsimą.

2002: Jungtinėse Valstijose pristatoma vanilės skonio „Coca‑Cola“. „The Coca‑Cola Company“ remia FIFA pasaulio čempionatą Japonijoje ir Korėjoje. Debiutuoja „Coca‑Cola“ remiamas dainavimo konkursas „Amercan Idol“. 

2004: Pristatoma „Diet Coke“ su laimu. Tęsiant matomumo didinimą nuo 1920 m., Niujorke „Times Square“ aikštėje įsižiebia 3D, modernių technologijų, šešių aukštų ženklas.

2005: Pristatomi aliuminiu dengti buteliukai, skirti naudoti naktiniuose klubuose ir renginiuose. Debiutuoja „Coca‑Cola Zero“ – kalorijų neturinti „Coca‑Cola“.

2006: Įkūriama „Bottling Investments Group“. Ši organizacija valdo išpilstymo parterinių įmonių operacijas visame pasaulyje.

2007: Atidaromas naujas „Coca‑Cola“ pasaulis „Pemberton Place“ Atlantoje. „The Coca‑Cola Company“ įsigyja „Energy Brands Inc.“, gaminančią vitaminus ir vandenį buteliukuose. 20 uncijų PET kontūrinis GRIP buteliukas pridedamas prie egzistuojančių pakuočių. 

2008: 2008 metų Olimpinių žaidynių Pekine rėmimas pasiekia 500 milijonų vartotojų Kinijoje. Du gerbėjai įkuria „Coca‑Cola“ Facebook puslapį. 2011 m. sausio duomenimis puslapis sujungė 22 milijonus gerbėjų ir jų gretos vis dar sparčiai auga. „Sprite“ tampa trečiuoju įmonės produktu, kurio parduodama daugiau nei 2 milijardai vienetų per metus, taip prisijungiant prie „Coca‑Cola“ ir „Diet Coke / Coca‑Cola light“ gretų. Pradėtas „Coca‑Cola Conversations“ tinklaraštis.

2009: Pristatytas „Coca‑Cola Freestyle“ – novatoriškas sodos fontano dozatorius, leidžiantis vartotojams pasirinkti iš daugiau nei 100 gėrimų. Pristatomos dviejų litrų kontūrinės pakuotės. Pristatoma „PlantBottle PET“ pakuotė. Dalinai pagaminti iš augalinės kilmės medžiagos,  „PlantBottle“ plastikiniai buteliai yra visiškai perdirbami.  „Freestyle“ tampa milijardo dolerių vertės prekės ženklu. 

Lorem ipsum

2010–2019

125 metai ir mes dar tik pradedame.

„The Coca‑Cola Company“ švenčia 125 „Coca‑Cola“ prekinio ženklo metus. 

Du gerbėjai įkuria „Coca‑Cola“ Facebook puslapį. 2011 m. sausio duomenimis puslapis sujungė 22 milijonus gerbėjų ir jų gretos vis dar sparčiai auga.

 

2010: Po niokojančio žemės drebėjimo, „The Coca‑Cola Company“ pradėjo viešojo ir privačiojo sektorių iniciatyvą „Haiti Hope Project“, kurios tikslas – Haityje plėtoti tvarią mangų pramonę. „The Coca‑Cola Company“ įsigijo visas „Coca‑Cola“ išpilstymo įmones Šiaurės Amerikoje.

2011: „The Coca‑Cola Company“ švenčia 125 „Coca‑Cola“ prekinio ženklo metus. 

Lorem ipsum